صفحه اصلی / اخبار/ وقایع اتفاقیه / 883 زندانی تهرانی حافظ قرآن هستند

مدیرکل زندان های تهران:

883 زندانی تهرانی حافظ قرآن هستند


مدیرکل زندان های استان تهران در نشست خبری با تشریح فعالیت های قرآنی اظهارکرد: با تلاش روحانیون و کارکنان فرهنگی زندان های استان تهران تعداد 883 نفر از مددجویان گروه هدف موفق به حفظ یک تا 30 جزء از قرآن شده اند .

 

وی بیان کرد:  طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۷۰۰۰ نفر از مددجویان زندان های استان در کلاس های قرآنی شرکت کرده اند که در حال حاضر بیش از یک هزار مددجو در رشته حفظ قرآن مشغول فعالیت هستند و الحمدالله با عنایات الهی و تلاش های پر ثمر روحانیون و کارکنان فرهنگی زندانهای استان تعداد  ۸۸۳ نفر از مددجویان گروه هدف به حفظ یک تا ۳۰ جزء نائل شده اند .

 

محبی در پایان ضمن ارایه گزارشی از نحوه اجرای کلاس های آموزشی قرآنی در رشته های : روخوانی و روانخوانی ، تجوید ، تفسیر ، در ک مفاهیم ، حفظ یک تا ۳۰ جزء، قرائت ، ترتیل و اذان ، از همه مسئولین و نهادهای ذی ربط در استان دعوت کرد تا با مشارکت در طرح های قرآنی  زمینه ترویج و تعمیق فعالیت های قرآنی در زندانهای استان را فراهم کنند.

 

 

 

با انعقاد قرارداد با وزارت صنایع دفاع

زمینه اشتغال ۱۰۰ مددجو در قزلحصار فراهم شد

 

بهزاد مقیمی فرد سرپرست مجتمع تولیدی قزلحصار گفت: با قرارداد وزارت صنایع دفاع زمینه اشتغال ۱۰۰ مددجو در قزلحصار فراهم شد

 

وی گفت: با انعقاد قرارداد تولید ۶۰۰۰ عدد جعبه مهمات در ندامتگاه قزلحصار زمینه ۱۰۰ مددجو در بخش های صنایع چوب ، فلز کاری و نقاشی فراهم شد.

 

مقیمی گفت: با پیگیری های مکرر و حضور مدیران شرکت های تحت پوشش وزارت صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۶۰۰۰ جعبه مهمات در ابعاد مختلف بر اساس ارائه نقشه‌های فنی و تائید آن، به منظور بکارگیری مددجویان و امرار معاش خانواده آنان فراهم شد.

 

وی گفت: انعقاد قرارداد و بکارگیری مددجویان در واحدهای تولیدی علاوه بر امرار معاش خود و خانواده های آنان ، در کاهش رفتارهای پرخطر نیز تأثیر شاسته ای دارد.

 

گفتنی است در حال حاضر بیش از۱۰۰۰ مددجو در بخش های مختلف تولیدی ندامتگاه قزلحصار مشغول بکار هستند.

 

 

 

 

 

رئیس دیوان عدالت اداری:

یکی از دلایل اصلی طولانی شدن رسیدگی ها در دیوان عدالت اداری کمبود قاضی است

 

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قبل از انقلاب چنین نهادی برای تظلم خواهی از نهادهای عمومی و دولتی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه نهاد دیوان عدالت اداری یکی از نهادهای مهم قوه قضائیه است، ادامه داد: در اصل 133 قانون اساسی نهاد دیوان عدالت اداری پایه گذاری شده است و مبنای تاسیس دیوان قانون اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری دو وظیفه مهم برعهده دارد تصریح کرد: یکی از این وظایف رسیدگی به شکایات مردم نسبت به مامورین و واحدهای دولتی است که این مهم نشان می دهد خود دولت نمی تواند دولت را مرجع شکایات قرار دهد، بحث آیین نامه ها نیز یکی دیگر از وظایف دیوان عدالت اداری است یعنی اگر از آیین نامه و بخش نامه یا مصوبه ای شکایت شود دیوان وظیفه رسیدگی دارد.

 

وی ادامه داد: رسیدگی در دیوان دو مرحله ای است، رسیدگی اولیه در شعب بدوی که یک قاضی دارد و رسیدگی دوم پس از اعتراض در شعب تجدید نظر که مرکب از دو یا سه قاضی است و یکی از دلایل اصلی طولانی شدن رسیدکی ها در دیوان کمبود قاضی است.

 

0 نظر برای “ 883 زندانی تهرانی حافظ قرآن هستند

منتظر نظرات شما هستیم

نگران نباشید، ایمیل شما منتشر نمیشود.