صفحه اصلی / اخبار/ ایران زمین / 3آذر زمان برگزاری آزمون کانون وکلا/ثبت نام از2مهر ماه آغاز می شود

  رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای مرکز ر خبر داد

3آذر زمان برگزاری آزمون کانون وکلا/ثبت نام از2مهر ماه آغاز می شود

شیما جعفرزاده
3آذر زمان برگزاری آزمون کانون وکلا/ثبت نام از2مهر ماه آغاز می شود

بهمن کشاوز  رئیس اسکودا گفت:آزمون کانون های وکلای دادگستری سوم آذر ماه برگزار می شود.

رئیس اتحادیه کانون  وکلای مرکز(اسکودا) در نشست خبری اظهار داشت: آزمون کانون وکلا در سوم آذر ماه برگزار می شود و 22شهریور ماه اطلاعیه ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبان از 2مهر ماه تا 13مهر ماه زمان ثبت نام داردند و این آزمون در 25مرکز استان برگزار می شود و استان در ایلام که امسال کانون مستقل تشکیل داده است آزمون برگزار می شود و سوالات از متن قوانین و آیین دادرسی و آرای وحدت رویه  طرح می شود و قوانین مورد اختلافو مناقشه مبنا سوالات نخواهد بود.  دواطلبانی که قصد شرکت در آزمون را دارند در کانونی ثبت نام کنند که قرار است در انجا کارآموزی و در اینده مشغول به کار شوند.

کشاورز گفت:عده ای به داوطلبان مشاوره می دهند که قبولی در کدام کانون احتمال بیشتری دارد اما باید به داوطلبان تاکید کرد که تا زمان برگزاری آزمون هیچ شخصی از تعداد افرادثبت نام شده در هر کانون اطلاع ندارد و سازمان سنجش هم اطلاعاتی به شخصی نمی‌دهد. برای حفظ امنیت آزمون تدابیر بیشتری نسبت به سالها قبل اتخاذشده است که شاید موجب آزار دواطلبان شود اما این اطمینان را به داوطلبان می دهیم که آزمون در امینت کامل برگزار می شود.

کشاورز گفت: امسال 2هزار و 460نفر در 25 مرکز استان قبول می شود که سال گذشته 1700نفر در آزمون قبول شدند. رئیس اتحادیه کانون های سراسری وکلا افزود: بر اساس بند چ ماده ۸۸قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۵۹ الحاقی و اصلاحی قانون خدمات ایثارگران، ظرفیت و سهمیه ایثارگران افزایش یافته و در رابطه با ظرفیت آنها در آزمون امسال تغییراتی خواهیم داشت. افرادی که در سالهای گذشته جز ایثار گران محسوب نمی شدند امسال با تغییر قانون می توانند جز سهمیه ایثار گران قرار بگیرند. قرار است ۳۰ درصد پذیرش هر کانون به شرط آنچه ایثارگر توانسته باشد ۷۰ درصد نمره آزمون را به دست آورد، به ایثارگران اختصاص یافته است.

 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌های ایران در رابطه با برگزاری آزمون  سال جاری وکالت توسط مرکز مشاوران  و جذب حدود دو هزار وکیل جذب توسط این نهاد، گفت: کانون های وکلا از دیرباز معتقد بودند که ماده 187 فقط در بازه زمانی قانون برنامه سوم اجازه فعالیت داشته و آنچه بعد از آن رخ داده، قانونی نبوده است. حتی این نظر را کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیشین تایید کرد. اخیرا شنیده شد این مرکز با استناد به قانونی که اسمی از این مرکز در آن آمده قصد دارد آزمون وکالت برگزار کند در حالیکه این بحث که دادن انواع مجوزهای وکالت، ایجاد اشتغال و کار است، باعث ایجاد شبهه شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت:   کانال تلگرامی جعلی با عنوان کانال رسمی اسکودا تشکیل شده که ما  طرح شکایت قضایی برای متوقف کردن فعالیت این کانال کردیم.

کشاورز با اشاره به فعالیت غیرقانونی یک کانال تلگرامی با عنوان کانال رسمی اسکودا، گفت: سایت و کانال ما مشخص است. تصمیم بر آن شد که اعلام شکایت کنیم تا جاعل مجازات شود و کانال هم مسدود شود.

وی افزود: به موجب شکایتی که صورت گرفت مقام قضایی عنوان کرد در صورت مسدود شدت کانال دیگر به افراد کانال دسترسی نخواهیم داشت، البته این ادعا قدری تعجب آور است که نتوان به فوریت کانال را مسدود کرد و شخص هم قابل شناسایی نباشد. به عقیده من این موضوع غریب به نظر می رسد.

کشاورز بیان  کرد: این کانال بلافاصله پس از اعلام شکایت ما آرم خود را تغییر داد، بعد هم توضیحی داده شد که فقط اخبار اسکودا را منتقل می کنند و هیچ ارتباطی با اسکودا ندارند.این شکایت تشریفات قضایی خود را طی می کند. در تلاش هستند که ادمین کانال را پیدا کنند. تشریفات انسداد کانال نیز در حال طی شدن است، انسداد کانال اواخر خرداد ماه تصویب شد، ولی گفته شد که اجرایی شدن آن زمان‌بر است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: چطور می شود کانالی جعل شود و متوجه نشوند مدیر آن چه کسی است؟ و انسداد آن هم زمانبر باشد؟ از دوستان پرسیدم در این کانال حرف خطرناکی زده نمی شود؟ شاید حرف نابجایی زده شد و آن را به ما منتسب کردند. از عواید شکایت ما این است که در صورت وقوع چنین مشکلی ما می توانیم بگوییم که منتسب به ما نیست. در خصوص کانال دستور انسداد قضایی از طریق دادگاه ارسال شده است.