صفحه اصلی / اخبار/ زنان / 136 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم

136 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم


*******

نشست شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور با حضور احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین جمعی از فعالان حقوق کودک برگزار شد.

به گزارش امتداد احمد میدری گفت: در طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در کشور بعد از اینکه آموزش و پرورش کد ملی 136 هزار کودک را اعلام کرد با مشکل جدی در برقراری تماس با خانواده این کودکان مواجه بودیم، اما با تلاش‌های دکتر فیروزآبادی دسترسی به این کودکان امکانپذیر شده است. این طرح از شهریورماه 95 آغاز شد که نتایج آن در این نشست اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: شورایی با عنوان انسداد مبادی بی‌سوادی در دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرد تا تصویر روشنی از علت مدرسه نرفتن کودکان ارائه شود. در تابستان سال 95 به این نتیجه رسیدیم که چگونه کودکان را شناسایی کنیم. سرانجام مشخص شد که 136 هزار کودک بیرون از مدرسه هستند.

49 درصد این کودکان را پسران و 51 درصد را دختران تشکیل می‌دهند و بیشتر کودکان در رنج سنی 10 تا 12 سال هستند و سهم بازماندگی از تحصیل در مناطق شهری بیشتر از کودکان روستایی است.

کمک موسسه نیکوکاری رعد الغدیر که مجهز به سیستم متمرکز تماس تلفنی و ضبط مکالمات است تماس با  این کودکان آغاز شد و نتیجه این تماس‌ها این بود که 30 درصد این کودکان به دلیل فقر، 27 درصد به دلیل معلولیت، 14 درصد به خاطر زندگی در خارج از کشور و 6 درصد به علت دوری از مدرسه از تحصیل در مدارس باز مانده‌اند.

0 نظر برای “ 136 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم

منتظر نظرات شما هستیم

نگران نباشید، ایمیل شما منتشر نمیشود.